søndag 3. april 2011

Løper og ikke minst Grønne Pannekaker!

Har de siste ukene vært med på kurs i lappeteknikk/quilting...
Kveld nr 2 med kurs startet jeg på en løper.. 
Den ble ferdig på neste kurskveld, og jeg ble rimelig fornøyd med den! 
(Har ikke strøket den på nytt igjen etter at den ble ryddet bort en ettermiddag..)

I går kveld ble jeg ferdig med min andre løper. 
Å sy på en lukkekant uten hjelp var vist litt vanskeligere enn jeg hadde trodd... Husket ikke helt hvordan jeg "spleiset" begynnelsen og slutten på lukkekanten, men det ble nå greit til slutt..
Ble kanskje litt mer sukkersøt enn først beregnet..


Kom over ei oppskrift på grønne pannekaker her en dag, og i dag bestemte vi oss for å prøve dem.
De ble faktisk overraskende gode! 




Anbefales virkelig! 
Kommer garantert til å lage slike igjen, men kommer nok til å gjøre om pittelitt på oppskriften. 



3 kommentarer:

  1. Kjempefine løpere du har laget! Trist at det bare er en kurskveld igjen :(((
    De grønne pannekakene så litt skumle ut, synes nå jeg da...........
    Snakkes på tirsdag!

    SvarSlett
  2. Woooow, så fine løperne ble! Husket ikke helt hvordan man spleiset endene på lukkekanten jeg heller, så vi får vel be om en liten rep. på tirsdag ;o)

    Nå er jeg spent på hva ditt neste prosjekt blir. Tror det var snakk om at vi skulle lære litt om aplikasjon, og dermed åpner det vel seg en hel ny verden for oss ;o) Er jo så mye fint å lage vøttø...

    Ønsker deg ei strålende uke, og så snakkes vi på tirsdag!

    SvarSlett
  3. Jeg har spist oransje og grønne vafler for mange herrens år siden, men ikke pannekaker :-)

    Jeg vil gjerne få takke deg for at du deltar på påskelotteriet på boggen min! Det er ikke veldig lenge til det trekkes nå. Lykke til!

    SvarSlett